NULL Skriv ut sidan - Offerdal

Anbytarforum

Titel: Offerdal
Skrivet av: Lars Ryner skrivet 2016-01-15, 00:31
Tack Kenneth och Karl Göran för era svar. Jag söker inte efter fel utan lösningar.
Karl Göran, Om man tittar i kyrkoboken så är det uppslagen som är nummrerade och relevant uppslag är 214  vilket som du påpekar också är det AD använder sig av. Kyrkoboken har i sig ingen egen sidnummrering som är angiven när boken skrevs.
Kenneth, jag hittade vigseln i Attmar C:2 sid 261 och där är åter igen ett nytt namn,Brita Christina RUNNESTEDT, angivet. Prästen måste ha haft taskig hörsel. Får se om jag lyckas hitta henne bakåt i tiden till hennes födelse.
Har du fler nogranna källhänvisningar är jag tacksamm för svar.
Hittade Anders Erling i Näskott 1810 fram tills hans död (AI:3 sid 118), men när kom han dit. Här finns ju även svaret när barnen flyttar till Offerdal, som Karl Göran omtalar här ovan
Födslarna som du funnit i Attmar C:2 visar  ju på att Anders Erling har varit bosatt där minst sedan 1785 Skulle gärna vilja hitta honom även i Hfl nu när vi vet att han bott där i minst 12 år.
 
Brita Håkansdotters datum bör vara enligt ovan  f 1747-07-17 d. 1819-02-28 i Ytterån Se Näskott C:3 sid 77  
 
Kommentera gärna. Vi letar ju svar, inte fel.
 
Mvh Lars
 
(Meddelandet ändrat av larsryner 2016-01-15 09:05)