NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-20
Skrivet av: Ingemar Skarpås skrivet 2002-01-08, 21:08
Meg!
 
Jag har kontrollerat födelseböckerna efter både Catarina och sonen Nils, men hittar ingenting i Hammerdal. Hammerdal har turligtvis in & utflyttnings-längder fr o m 1850, men oturligtvis är mitt mikrokort mycket ljust och snudd på totalt oläsligt, och även efter en lång stunds tydande kan jag fortfarande inte hitta henne. Det är inte så många rader över utflyttade så jag undrar om det är komplett - undrar om det var lagstadgat med flyttlängder vid denna tiden, men flyttbetyg måste ju ha funnits.
 
Flyttlängderna för Hammerdal finns på B:1 1/1, dubbelkolla gärna på ett bättre mikrokort.
 
Förslagsvis kontrollera inflyttningslängderna för Åmål om sådana finns, där kan det faktiskt finns bättre uppgifter.
 
Eftersom de inte verkar vara födda i H-dal får du bara hoppas på att någon annan kanske av ren slump sett dem i en HFL.  
 
Förslagsvis kollar du upp Nils lite bättre (senare i hans liv), det kan finnas mycket goda uppgifter om honom i HFL eller församlingsböcker (om han levde så länge), med delvis andra eller bättre uppgifter om honom.