NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2008
Skrivet av: Brittmarie Källgren skrivet 2007-03-25, 15:40
Hej Lars Å
Tack för tipset. Har varit inne och tittat på Pär Kiempe och känner igen den grenen han hade också en syster som blev väldigt gammal och pappan var dragon Carl Kiempe. Tyvärr finns inget samband hitentills med mina KiemparDet finns kolossalt många Kiempar I Jämtland. Christina Kiempe spm var gift med Eric Jonsson födde 1776 en sk Oäkta son Petter Kiempe som blev kvar hos sina morföräldrar på Åsen i Hammerdal när modern gifte sig och flyttade till Föllinge Petters Morfar var sergeant Petter Kiempe f 1717 och mormor var Catharina Hallström.
Petters .Morfarsfar var Ryttaren Andreas Pehrsson Kiempe gift med Magdalena Holmer.
De senare lär ha fåt  8 st barn tillsammans och just nu håller jag att försöka hitta dem . Några är funna (hälften) Skam den som ger sig
Däremot har jag inte lyckats hitta Christina Kiempe med nan(Eric Jonsson och 4 barn efter Ottsjön. Ej hellre Erik J dödsdatum. Jag vet att Christina var tillbaka på Åsen i Hammerdal som änka tidigt 1800tal och hon dog där 1833 rotfattig. Vet Du kanske var de tog vägen och när han dog Var föddes han
MVH Brittmarie Källgren