NULL Skriv ut sidan - SV: Sandmark

Anbytarforum

Titel: SV: Sandmark
Skrivet av: Sylvia Leijon skrivet 2024-02-29, 19:47
Hej!


Tack Jan för dina tips och upptäckter som du så generöst delare med dig av! Jag har verkligen haft nytta och glädje därav!
Fram till för snart ett halvår sedan höll jag på och letade efter Per Sandmarks föräldrar och familj i socken efter socken i allt vidare cirklar kring Lommaryd utan resultat. Så hoppade jag till Södermanland, ifall möjligen hela familjen hade flyttat dit, och så letade jag runt i socknarna kring Eskilstuna utan att hitta något där heller.


En sen kväll upptäckte jag att jag inte längre hade de rätta namnen i huvudet, utan vände på dem och sökte Arvid Månsson i st. f. Måns Arvidsson osv. Då tröttnade jag och bestämde mig för att ta en paus. Jag borde ha meddelat dig att jag tänkte pausa, men jag kunde då inte tänka att pausen skulle bli så lång. Jag har egentligen alldeles för många järn i elden! Mina barn och barnbarn säger ständigt till mig att jag måste skriva ner det jag berättar för dem om min barndom, och så släktforskar jag åt min svärson som är en av alla dem som härstammar från Gustav Vasa. Kanske tar jag snart upp Sandmarkslinjen igen!


Men vänlig hälsning,


Sylvia