NULL Skriv ut sidan - SV: Fick

Anbytarforum

Titel: SV: Fick
Skrivet av: Ola Lidén skrivet 2023-10-26, 22:10
Markus: Du missade en son till Hans Fick och A C Roos i Landskrona

Troligen avlider den första sonen f 1750 Christian Fick som spädbarn, redan nästa år föds en ny Christian, dop 1751-03-08, det är denna senare sonen du ser framöver antar jag?

Det gör ju det ännu mer möjligt att den Christian Fick som finns i Kristianstad f 1751 enl. HFL, är gift med Anna Catarina Lund och avlider 1817.  :-\

Varför  :-\ ? jo det är ju det paret som är en av mina direkta anor, det gör att jag har en del fel bakåt i mitt släktträd  :-\

Jag har antagit att det är Christian Fick född 1754-03-05 i Lund (och att det som vanligt är fel födelsedatum i HFL) som är gift med Anna Catarina Lund i Kristianstad, den (min förmodade) Christian har föräldrarna Hans Fick f. 1727 i Kävlinge samt hans hustru Gunnilda Pärsdotter f 1715 I Lund..... Intressant ;)

Tillagt: (Min) Christian Fick f. 1754 tillhör ju den tidigare nämnda krögare och bryggarsläkten, de efterkommande i Kristianstad är ju smeder och det har gnagt en del förut, att de är smeder gör ju det ännu troligare att det är Christian Fick f 1751 som är min ana.  :-\