NULL Skriv ut sidan - SV: Sandmark

Anbytarforum

Titel: SV: Sandmark
Skrivet av: Jan Johansson skrivet 2023-08-03, 11:24
Hejsan!

Tack snälla Sylvia för vänliga ord!  :)

Jag måste erkänna att jag inte vet om man alltid kan dra en slutsats av benämningen "fästekvinna", men det var nog inte det du menade. Att "fästekvinna" ibland/ofta används då ett brudpar redan har fått ett barn, eller "är på väg" att få ett barn, är bara något jag har lagt märke till.

Något annat jag har lagt märke till, här på Anbytarforum, är att det finns en lista med släktnamn i bokstavsordning under varje bokstav, och att det under denna lista finns fler släktnamn, som också börjar på samma bokstav. Dessa sistnämnda släktnamn kommer inte i bokstavsordning, utan (tror jag) i kronologisk ordning efter det senaste inlägget gjort vid respektive släktnamn. Hoppas beskrivningen är förståbar! Möjligen har släktnamnen, som inte finns med i "bosktavsornings-listan", lagts upp på Anbytarforum efter senaste gjorda uppdateringen. Jag har för mig att jag har läst något om det, men säkert kan en administrator ge bättre svar. Eftersom inte alla namn kommer i bokstavsordning brukar jag använda mig av web-läsarens sökfunktion. Hoppas det kan vara ett tips som sparar tid och möda!

Vänliga hälsningar,
Jan

PS: Teorierna eller hypoteserna förblir förstås sådana tills information, som bekräftar eller motbevisar dem, hittas.  ;)