NULL Skriv ut sidan - SV: Skarpenfelt (Skarp von Felt)

Anbytarforum

Titel: SV: Skarpenfelt (Skarp von Felt)
Skrivet av: Ulla Svensson skrivet 2023-06-10, 09:48
Svar till Markus Gunhaga!
Ja, han Gustaf hade ju verkligen tal och skriftförmåga. Vackert han skriver. Brevet du hittat och skrivit ner är ju ovärdeligt för en släktforskare. Jag måste läsa det flera ggr för dess innehåll och stilistiska framställning. Tack än en gång.
Att du sedan hittat skrivelsen som Isak skrev till Drottning Kristina är ju bara kronan på verket. Det han nämner om sina föräldrar och morföräldrar stämmer överens med de jag har i min släktdata. Det verifierar ju en del av släkten. Sen att de hade fler söner har jag funderat på? För jag får många träffar från länder i Öst men även väst i min gendatabas som jag inte har en susning om. Det är väl ättlingar till de stupade bröderna. Här framkom ju namnet Abel. Jag hade en som hette Zion som tydligen stupade eller dog i Strå, Östergötland. Har ingen källa till Zion. Det var ett tag sedan jag jobbade med Isak Skarp von Felts föräldrar.
Stort Tack än en gång Markus!
Både Magnus och du skall ha en stor eloge för det ni här publicerar här genom ett stort, gediget och tidsödande arbete ni lägger ner. Mer än tacksam.
Ulla