NULL Skriv ut sidan - SV: Dödsdatum

Anbytarforum

Titel: SV: Dödsdatum
Skrivet av: Kalle Birgersson skrivet 2023-03-11, 20:29
Hej Karin.

Vi har tilsyneladende en fælles slægtning. Niels Erik Forsberg er min tip tip oldefar, eller min Farmors oldefar. Jeg eftersøger i øjeblikket detaljer omkring Niels Eriks yngste datter Elisabeth Forsberg, som er min tip oldemor. Hun flyttede omkring 1868-1870 til København og blev gift med min tip oldefar Jens Erik Nielsen, som hun havde mødt vist nok i Skåne.  Jeg ville være taknemlig hvis du skulle have informationer om hende, d.v.s.:

1. Fødselssted. Nogle steder anføres hun til at være født i Ousby ved Christianstad, men jeg tænker at det måske er en fejl. Har du informationer der bekræfter at hun er født ved Gudmuntorp?

2. I følge min farmor arbejdede Elisabeth Forsberg, før hun kom til København, på et slot/Herregård i Skåne. Har du kendskab til noget slot/herregård hvor familien måske havde en tilknytning?

Jeg kører på fredag til Gudmuntorp og besøger kirken og vil forsøge at finde gården Bøstofte 8 og Lillarphus (hvor Niels Eriks kone Bengta skulle være født). Skal blive spændende at se.

Har du informationer om Elisabeth, ville jeg være meget for at høre fra dig.

mvh
Michael Sørensen
Aalborg
Vet du när din Elisabeth Forsberg i Danmark var född? Det kan ju vara två olika. Denna är i alla fall född 14 mars 1849 i Gudmuntorp.

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0065402_00044#?c=&m=&s=&cv=43&xywh=1354%2C9%2C5874%2C3157