NULL Skriv ut sidan - SV: Fanny Maria Petersson

Anbytarforum

Titel: SV: Fanny Maria Petersson
Skrivet av: Ninni Vickhoff skrivet 2023-03-04, 19:37
Hej Kristina ! Tack för allt sökande. Hon bor ju med sin svärmor ? Harriet Smith i Census 1900, då bör hon väl ej vara skild ? Verkar även hon (Harriet) komma ifrån Sverige.
Kan väl vara att hon gifte sig med en annan av sönerna, Geo eller William eller Christoffer. Ser de alla i Census 1850.
Har alltid funderat över varför föräldrar och småsyskon emigrerade 1891 till Boston, och sen kom hem igen 1894 (mellan 1891-11-01 och 1894-09-11). Bara en av sönerna dock, Erik, följde med hem igen. De kanske hade tänkt sig att bo med Fanny, men så blev hon änka och de fick vända hem igen. Hon kom ju också hem under några år. Om din dödsnotis 1945 är korrekt så dog hon ju i Plymouth liksom syster Julia. Jag har en bild på syskonen från ca 1899, undrar så vem hon i mitten längst fram kan vara, kanske Elsie ? Fanny tror jag står längst bak. Var såg du att Elsie hade varit i Boston 1891-1903 och i Brooklyn 1903-1912 ? I Boston kan jag tro att Fanny befann sig, i Brooklyn bodde syster Lydia. Jag har ett brev från Lydia till hennes son, där nämner hon aunt Elsie 29/12 1927. Ja, då är det bara Elsie som jag inte har nåt dödsdatum på...