NULL Skriv ut sidan - SV: Rittfelt

Anbytarforum

Titel: SV: Rittfelt
Skrivet av: Tina Croff skrivet 2023-02-08, 20:11

Anna Lisa fick en son, som fick en son, som fick två nu levande döttrar.
Några andra ättlingar finns inte efter Johan/Jan Reinholdsson Rittfelt.

I BouReg Valla HR står Johan/Jan Reinholdsson som Jean Renhultsson!


(Ska kanske tillägga: Med viss reservation. Kajsa Eriksdotters tre syskon har jag inte följt,
men endast en syster tycks ha levt 1880 och hade då inga hemmavarande barn.)

Hej Marianne,

De sista månaderna har jag försökt följa så många som möjligt av familjen Rittfeldt mot våra dagar. Jag har några riktiga stoppklossar men de flesta har jag nog hittat födda fram till sekelskiftet 1800-1900, jag slutar där för att behålla ett respektfullt avstånd, samtidigt som det är lätt för andra att hitta in.

Runt detta sekelskifte finns det 9 ättlingar som överlevt barndomen till Johan/Jan Reinholdsson Rittfelt-1758, den siste dog så sent som 1986. Detta inkluderar din linje :-) Hur många barn dessa 9 fick bör inte vara allt för knepigt att ta reda på.

De övriga syskonen till Kajsa Eriksdotter:


Anna Lisa Eriksdotter (1820-1895) hon och maken får inga biologiska barn, har dock ett par fosterbarn.

Lars Johan Eriksson Falk (1829-1888) ogift man, har inte hittat några barn efter honom.

Maria Stina Eriksdotter (1823-1890) gift med: Carl Johan Carlsson (1816-1884 född i Hjo).
Paret får 4 barn mellan 1851-1863 i Flottebo, Kyrkefalla socken, som i sin tur får 11 barn tillsammans, varav 2 dör som unga.