NULL Skriv ut sidan - SV: Johan Ludvig Nilsson Jarl f1876

Anbytarforum

Titel: SV: Johan Ludvig Nilsson Jarl f1876
Skrivet av: Kristina Rylander skrivet 2022-11-28, 18:32
Jag hittar en lång följetång i tidningarna våren 1925. Den handlar om John Ludwig Nelson, hans fru Ruby (Martin) och John F Kiley, hans fru Anna och deras son William (6 år).

John Ludwig Nelson och Anna Kiley ska ha stuckit tillsammans med Anna son William. De försvann i mitten på mars månad. I april ska Ruby ha fått brev från John Ludwig Nelson (poststämplat i Baltimore, Maryland) där det står att hon borde bryta upp deras hem. Det ska inte ha stått någon adress, eller annan info om han jobbade där eller något om Anna Kiley och hennes son. Och sen hittar jag en artikel från maj. Då har Ruby kollapsat på sitt arbete och förts till Hillside Home där hon behandlats i två veckor för nervöst sammanbrott.

Lite osäker om der är samma John Ludwig Nelson och Ruby men ville nämna detta. Ruby Nelsons angivna adress i artiklarna är Broadbridge Avenue och familjen Kileys är 7 Avenue E. John Ludwig Nelson ska ha jobbat som "mechanic at the factory in Bridgeport", liksom även Ruby. Jag hittar ingen mer artikel om detta efter maj.

Enligt en av artiklarna ska John Ludwig Nelson och Ruby Martin ha gift sig 12 år tidigare i Hartford. Via ancestry hittar jag då:
Name:   John Nelson
Gender:   Male
Marriage Date:   10 Dec 1912
Marriage Place:   Hartford, Connecticut, USA
Spouse:   
Ruby Martin

Tyvärr inga detaljer.