NULL Skriv ut sidan - Tacksam för hjälp att hitta rätt del..

Anbytarforum

Titel: Tacksam för hjälp att hitta rätt del..
Skrivet av: Petra Jansson skrivet 2022-11-11, 21:28
Hej
Min farmor, Anna Maria Andersson 25/3.1911 jobbade under tidiga 30-talet i Stockholm som tjänarinna/piga hos (enligt henne) äldre släktingar. Hon berättade tyvärr aldrig vilka dessa var och jag har försökt hitta var och hos vilka hon jobbade.
Jag har hittat att hon lämnade Uttersberg (Västmanland) 4/6 1931 (utflyttningslängd) och att hon kom till Adolf Fredrik (Stockholm) 12/6 1931 (inskrivningslängd). Sedan verkar hon ha lämnat den tjänsten 16/9 1931 (utflyttningslängd). Det står inte vart hon tog vägen. Jag hittar henne sedan i Bromma inflyttningslängd 24/11 1932 och där står det att hon är utflyttad den 23/11-1932 från Kungs????? (se bild) Sedan jobbar hon i Bromma under ett år innan hon återvänder hem till Västmanland i december 1933.
Jag försöker hitta var hon befann sig mellan  17/9-31 och 23/11 -32. Jag har letat igenom in-och utflyttningslängderna för Kungsholms och Kungsängens kyrkoarkiv via Riksarkivet men hittar henne inte någon stans. Vore mycket tacksam för idéer vad Kungs... kan stå för.
Min andra fråga är om man kan hitta vem som bodde på en adress i Stockholm 1933 utan att kunna hela namnet. Det enda jag har är adressen hon jobbade på,
Tusen tack i förväg :)

mvh//Petra