NULL Skriv ut sidan - Födelsenotis ur Riseberga födelsebok 1757

Anbytarforum

Titel: Födelsenotis ur Riseberga födelsebok 1757
Skrivet av: Gunilla Wall skrivet 2022-10-04, 22:59
Hej!

I söndags hittade jag en födelsenotis för anan Tyra Gudmundsdotter 1757-06-25 Riseberga (gift Cronebeck), men sedan tappade jag bort länken och nu har jag sökt i två dagar efter den. Jag har letat i Riseberga (Kristianstad län) och Edsbergs församling (Örebro län), den senare hänvisar Arkiv Digital felaktigt till. I historiken i min dator hittade jag äntligen tillbaka till sidan, men jag kan bara se den och kommer inte in på den så att jag kan få upp hela sidan och se hela notisen. När jag ser var födelsenotisen finns har jag letat där idag, men det här är nog en annan version av Riseberga födelsebok för 1757. I den jag kom till på Riksarkivet och Arkiv Digital börjar födelsenotisen med barnets namn, men här börjar den med faderns namn. Men jag skulle behöva få upp den helt och få hjälp med att tyda vad föräldrarna heter. Annars kommer jag inte bak i morfars mors släkt och får veta vad Tyras föräldrar hette. Vad göra? Kan någon hjälpa mig?

Här är länken om den funkar: https://www.ancestry.se/discoveryui-content/view/11152437:2225
Det är på den vänstra sidan, andra spalten, notisen längst ner som börjar med Föddes ryttaren Gudmund...