NULL Skriv ut sidan - Johan Stadius Stodius Stadii Tullvaktmästare vid stora Sjötullen

Anbytarforum

Titel: Johan Stadius Stodius Stadii Tullvaktmästare vid stora Sjötullen
Skrivet av: Jill Arveteg skrivet 2022-09-19, 23:56
Hej jag har en ana som jag behöver lite råd om.Nämligen Cronobåtsman Johan Fredrich Berg född 1739- 1742
 i Stockholm av johan Stodius ibland Stadii ,Stodius och hans maka Catharina tullvaktmästare vid stora Sjötullen enl Källa Ancestry kyrkoboken 1760-1800 volym C2 vigsel Stockholm Rådmansö vigsel sid nr 395 där de står sm föräldrar. Nu till mitt problem. Det finns ett par Johan  och Catharina Stodius men han är Skomakarmästare i Johannes Stockholm  de får en son Johan Freidrich 31 Juli 1741 .kan det vara tillfälligheter Jag  har gått igenom Stockholms alla mantalslängder och Krono inga andra med samma namn hittar jag.
Först dör Johan sedan Catharina enligt hennes bouppteckning har de inga barn men de föds fyra barn jag har svårt att läsa bouppteckningen  justitiekollegium Stockholm bouppteckningar 1765 sid 615 del 4
Jag har även gått igenom en bok med alla tullvaktmästare det finns ingen med namnet Stodius Stadius Stadii
Jag blir mycket tacksam för all hjälp