NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 november, 2013
Skrivet av: Gunilla Johansson skrivet 2013-10-18, 15:02
Hej Lars-Erik!
Tack för informationen. Har även lite ytterligare frågor om Kerstin Jonasson. Jag har fått uppgifter om henne från landskap Värmland efter som hon utflyttade därifrån även min mormor som barn barn till henne (Sofia Ottonia Eriksson f. 1881 i Övre Ullerud). Kerstin Jonasson hade fött 6 st oäkta barn. 2 barn dog tidigt. Amanda Elisabet f 15/3 1886 i Skuttunge, Karl Johan Adrian f. 17/11 1888 i Delsbo samt Fredrik Ferdinan f. 17/3 1890 i Valbo. När hon dör finns hon i Söderala där hon står som hushållerska till Amanda Elisabet Eriksson som även hon har 6 oäkta barn. En av mina mostrar hade kontakt med en Helmer Eriksson från Ljusne kan det vara någon av denna Amanda Erikssons barn. Var på besök i Sillvik Granön för någon vecka sedan och då pratade vi om detta. Såg även ut gulnat tidningsurklipp om en Fredrik Eriksson. Sedan vill jag fråga lite om släkten Brodin på Granön eftersom min mor hette Brodin som ogift. Min morfar hette Ernst Konrad f. 1877. Hans far hette Erik Olof Brodin f. 1852. Hans farfar hette Erik f. 1818. Före det hette dom Ersson. Varför tog dom namnet Brodin. Detta var långt och många frågor men jag hoppas att det är någon som vet något om dom.
Med vänlig hälsning  
Gunilla Johansson