NULL Skriv ut sidan - SV: Volontärer

Anbytarforum

Titel: SV: Volontärer
Skrivet av: Anne-Chatrine Johansson skrivet 2022-02-09, 12:58
Hej! och tack Peter, för all hjälp. Väldigt snällt av dig. Jag har kommit en bra bit längre nu, tack vare  hjälpen jag fått här.
Men hur personerna i Ronneby är släktingar  kvarstår tyvärr fortfarande.
År 1955 skrev min morfar till Höganäs kommun,  och sökte släktingar. I brevet står det, att Carl Johan Berggren ska ha varit hans morbror. Han  verkade ju väldigt säker på namn och årtal,
trots sina 93 år.
Jag skrev till er, om det här redan år 2000, och fick mycket hjälp av en man vid namn Bengt.
Han trodde också att det borde vara en morbror.  Men, nu när det finns så mycket att hitta på datorn, så har jag gjort ett eget släktprogram över dessa personer på AD, och hittatföräldrar, och farföräldrar till denne Carl Johan Berggren. Fadern  Gustaf Sven Berggren F.14/11 1806 och D. 15/5 1831 i Ronneby.
Mor Anna Olsson F. 4/4 1805 i Ronneby och D. 27/2 1860 på Öland.
Hans Farfar var Volontär Hans P Berg i Ronneby. F. 1782 Har inte hittat några föräldrar till honom.
Den enda som jag kan tänka mig som hans mor är Anna Lovisa Österberg i sitt första äktenskapet, med Daniel Torslund. De gifte sig ju samma år 1782. Men du skrev ju att alla utom den yngsta sonen dog. Om inte så,  är han morbror till morfars mamma.
Skickar med kopior på brev och hjälpen jag fick av Bengt.
Tack än en gång. Mvh. Anne-Chatrine