NULL Skriv ut sidan - SV: Födelsebok

Anbytarforum

Titel: SV: Födelsebok
Skrivet av: Anna-Lena Fjellström skrivet 2022-01-26, 16:31
Hej!
Min far föddes 2 juli 1946 i Sundsvall. Var hos en släkting till modern fram till 8 månaders ålder för att därefter lämnas till det numera ökända Lillebo barnhem i Viksjö.
När han var 3 år blev han adopterad av ett par i Timrå.
Hans biologiska mor var endast 17 år när hon blev gravid. Senare fick hon 7 ytterligare barn med tre olika fäder. När hon var 44 år fick hon tyvärr en hjärntumör som hon avled av vid 48 års ålder.
Hon själv har tydligen inte berättat så mycket för sina barn. Jag hittade ett vigselbevis på henne och en av fäderna. De två fastrar jag har lite kontakt med hade ingen aning om att hon varit gift med denna man, bara att han var pappa till en av deras bröder.
Själv har hon lämnat efter sig ett foto av en man med samma förnamn som min far( Bengt) och angett honom som sin stora kärlek. Han kom från Svanhult men den tråden har inte gett mig något. Har hittat en eventuell kusin till min far där men han var inte intresserad av att ta ett DNA test.
Därför blev jag mäkta förvånad när bilden på födelseboken kom på Ancestry med en okänd mans namn och adress angiven som far.
Alla uppgifter på moder och son stämde så jag kollade upp mannen och det var då jag fann hans två söner i USA. Likheten var som sagt slående och besvikelsen stor när allt visade sig vara felaktigt.
Nu är vi tillbaka på ruta ett och luften har liksom gått ur mig litegrann. Antar att det händer en hel del.
Tack snälla för svar!