NULL Skriv ut sidan - SV: Oscara

Anbytarforum

Titel: SV: Oscara
Skrivet av: Anders Hultgren skrivet 2022-01-15, 16:38
I brist på nya konspiratoriska tankar om tronföljdskrigen 1810 utvecklar jag mer funderingar kring tempelriddarna, hemliga sällskap, den heliga graal m.m.
Föregående svar till mig själv var ägnat att belysa det faktum att Bernadottes ursprung ligger i ett område där alla rimligtvis känt till myterna och sagorna om Katarerna som krossades i början av 1200-talet.
Alla Graalromanser har sitt ursprung i området Languedoc, DaVinci-kodens intrig bygger på att Graalen skulle vara en blodslinje via Jesus och Maria Magdalena och att bevis skulle finnas där.
Ärligt talat är jag också trött att leta efter symboler, tavlor, byggnader, adliga familjer och alla hemligheter.
Därför vill jag ändra själva bilden av vad Tempelriddarskatten är.
Så jag bortser helt från gamla orginalpergament som antyder att Jesus var gift med Maria Magdalena, om att förbundsarken skull ligga urladdad i ett källarförråd tillsammans med medeltida mynt och Marie Antoinettes smycken. Vilket är ungefär detta man letar efter på Oak Island.
Min teori är mycket enklare och mer spännande: Tempelriddarskatten försvann från Paris och fraktades till Atlantkusten av tempelriddare, så långt är många överens. Men jag tror att
skatten både gömts, omvandlats, smälts med, ackumulerats med inkomster från handel (även slavhandel). Den har kanske varit en del av utvecklingen av den industriella revolutionen, införande av alla liberala tankar om fri- och rättigheter och nödvändig för utvecklingen och försvaret av det västerländska samhället. I en sådan teori passar även Bernadotte, Fersen, DeGeer in. I såfall är man en del av ett projekt som pågick oavsett Tronföljdstriden och förhållandet till Napoleon.