NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 oktober, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 oktober, 2008
Skrivet av: Gun-Britt Lindblad skrivet 2008-09-29, 13:01
Hej Hillevi
 
Jättetack för ALL info.Det är svårt när det förekommer fel uppgifter i registren.  
 
Jag har tittat i Sv Bef 1900 och då står detta. Sara Edvardina: Födelseort i källan: Hanebo.Och alla syskonen till Sara står också ,som födda i Böle Hanebo där.
Tittade nu igen i Sv Bef 1900 och det är alltså fel uppgifter dä.Tur att du kunde hjälpa att reda ut och hade tillgång till Rätta uppgifterna.
 
Men tittar jag nu i Sv. Bef 1890 står mormor Sara Edvardina som född i Trönbyn som du skriver.
 
Så det du skriver är ju det rätta. Och åldern stämmer också så klart. Matte är inte precis min rätta sida, men det här borde jag ju FAKTISKT ha klarat!
 
Hittade en till f.båtsman som hette Jonas Dagberg och var född 1833 i Trönbyn.(SV Bef 1900). Kan det ha varit föregångaren till  min Jonas Dagberg och att efterträdaren ärvt namnet, då som båtsman??? Min Johan(Jonas) Dagberg hette ju Skoglund som ung efter pappan sin.
 
Guld värt allt jag fått reda på Hillevi.Du är en ängel. Håller just på att påbörja och skriva in just den här släkten på datan i släktprogrammet Min Släkt.
 
Jättekul att kunna skriva in allt det här .Och råkar du snubbla över fler uppgifter över någon av mina släktingar Dagberg o co så hör gärna av dig.
 
Kram
Gun-Britt