NULL Skriv ut sidan - SV: Data

Anbytarforum

Titel: SV: Data
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2021-11-22, 22:38
Det roliga nu är att jag varken är döv eller stum, men kan trots detta faktisk lite teckenspråk (riktigt teckenspråk), jag lärde mig detta när jag var barn f.ö. men har glömt det mesta :(, sällan som man använt sig av tecken under 35 Års tid. Men de kände du nog inte till, men jag har samtidigt även fått lära mig att respektera andra, så jag är ju den typen som gärna delar med mig när jag kan men undviker samtidigt att hacka ned på andra, alla tjänar på att respektera varandra (o hjälpas åt), det mesta med min släktforskning har ju de senaste Åren (de få tillfällen jag håller på) berört Kvidinge,Norra Wram o Stenestad (i Skåneland), sedan så Tomasbråten i Nysund, Nötön i Visnum-Kil samt Persbol, Gisslegåren o Sörgården i Visnums socken (i Värmland), Jonas Svensson har jag ju inte så mkt kring mer än Vigseln med Maria Folkesdotter, deras barn o sedan när han köpte ut Marias syster från Östra Sund 1726 vilket Maria sedan med uppvisat salubrev visade 1729 (som då Änka o hänvisar till köpet 1726 som hennes avlidne man (Jonas Svensson) hade gjort (ytterligare bevis för att det verkligen var han som dog 1728). Men jag älskar domböckerna, ger mig en hel del lästräning.