NULL Skriv ut sidan - SV: Data

Anbytarforum

Titel: SV: Data
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2021-11-22, 21:04
Tack för svaret förresten, men jag måste kolla igenom lite och vad gäller just Bäck så finns det (om inte minnet slår helt fel nu) en hel del bördsköp o arvsdelningar i slutet av 1600 o början av 1700 - talet, dessutom så känns den familjen som du nämnde där bekant på något vis. Jag läste nu igenom, du har nog "missat" en generation, jag har inte hört talas om en kvinna som föder en barnaskara med början vid 56 Års ålder (de äldsta mödrarna som jag stött på (bevisligen) har fött sitt sista barn vid 52/53 Års ålder någonting, jag reagerade över detta med åldern på barnen. Men risken är att jag kollar barnaskaran (med din anmoder) först, så kanske det blir rätt, hur som helst så visst man skall inte lita 100 % på matchningar på olika sidor, men man kan ta det till hjälp (för i många fall stämmer det men ibland så blir det fel, tyvärr), det som gjorde mig intresserad av det med Vattenberg (Vattneberg i Domboken), var ju att jag själv fått antydan till detta via olika arvsdelningar att allt tyder på detta via olika mål i Häradsrätten o tänkte att du "kanske" hade någon info som jag hade missat eller förbisett på något vis (ibland så kan man ju faktiskt fått en information från någon annan och även då varifrån denne hade fått det). Men av nyfikenhet så tänker jag nu kolla en del där och kansk (om du har tur) så har jag mer bakåt åt dig, kanske ännu fler mål ur Häradsrätter, men det kan bli kul att mata lite kyrkböcker igen som mellanstick nu. Jag varken hoppas eller tror att du tar illa vid dig av frågorna där eller mina svar. Jag har sovit en hel del idag. MVH Per