NULL Skriv ut sidan - SV: Visnum

Anbytarforum

Titel: SV: Visnum
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2021-11-13, 12:49
Bo och Rigmor, den förste Gisle som är bekräftat i Gisslegården är född på 1400-talets slut, han finns även nämnd i Kyrkoräkenskaperna i början av 1500-talet, så den släktgrenen når faktiskt ned till senare halvan av 1400-talet, sedan så via hennes möderne (Kerstin Svensdotter) kommer man ned till mitten av 1500-talet i Nötön, Visnums-Kils socken (det handlar då om att det skulle vara Jon Anderssons 1:a hustru som är modern till Kerstin Jonsdotter men just nu har jag börjat ströläsa Visnums Häradsrätter igen (lite för nöjes skull och se om man missat något), en av Kerstin Swensdotters förfäder "Olof Gisslesson" köpte ut 2 systrar från Gisslegården (VT 1602), så den har även systrarna Kerstin och Elin, men jag söker efter eventuellt sådant som kan vara missat, men jag har ju även fler anor i Visnum som jag inte har koll på, Asplund o Gisslesläkten har jag ju via min Mormors anor, men jag kommer även ned till Gisslesläkten via min Farfars anor också (kommer in på dessa via båda dessa släktträd på 1720-talet)