NULL Skriv ut sidan - SV: Blix

Anbytarforum

Titel: SV: Blix
Skrivet av: Annika Ericsson skrivet 2021-10-26, 09:25
Citera
Men för dig är det tydligen viktigast att det svaras snabbt, och får du inte snabba svar, så dömer du ut forumet som icke värt att diskutera i.

Inte alls. Jag tog upp Olofs inlägg för att det kändes lite förmätet att påstå att mina egna inlägg inte fått den uppmärksamhet de borde ha fått ... Men faktum är att jag tycker att jag har bidragit med ny kunskap, utan att det väckt så många frågor eller kommentarer (med Constantinus och ytterligare några forskare som undantag där jag har fått givande återkoppling - tack alla ni).

Exempelvis borde uppgiften att "lappfogden Jon Pedersson" egentligen var "laxfogde" (https://forum.rotter.se/index.php?topic=65271.msg1594245#msg1594245) (där jag uttryckligen bad om återkoppling eftersom min läsförmåga är rätt låg ännu) kunna ha fått någon form av svar på två månader.

Dessutom finns det ju möjlighet att återkoppla när en ny medlem dyker upp i ett forum. Ord som "välkommen hit" eller "tack för att du delade de här spännande uppgifterna" skulle troligen främja diskussionen och göra det lättare för oss som är nya att förstå att det vi bidrar med är uppskattat.

För det utgår jag från att det är. Vi som skriver här delar ett intresse. Vad kan vi göra för att bidra till ökad dialog om detta och förbättra kunskapsspridningen?