NULL Skriv ut sidan - SV: Blix

Anbytarforum

Titel: SV: Blix
Skrivet av: Annika Ericsson skrivet 2021-10-26, 06:36
Förlåt. Jag ber om ursäkt.

Det var inte min avsikt att vara oförskämd och jag passar på att på nytt tacka för att du visat att jag har haft fel. De länkar jag har delat tidigare är inte tillgängliga för alla. Att det blivit en metadiskussion om Facebook är i hög grad mitt fel, samtidigt har jag frågat om det finns någon bättre del av Anbytarforum för den frågan. I så fall fortsätter jag gärna en dialog om problemet där, eftersom frågan är viktig.

Citera
Vill du inte diskutera släktforskning i ett släktforskningsforum ...

Naturligtvis vill jag det, annars hade jag inte skrivit här. Problemet är att det inte uppstår speciellt mycket dialog härinne och det är tråkigt, eftersom jag vet att många av oss har kunskap som skulle växa och frodas i utbyte med andra forskare.

Det är förstås oschysst av mig att trampa in i ett befintligt forum och påtala att detta inte fungerar som jag önskar – men det är en förklaring till att ditt förslag om att flytta över diskussionen hit är orealistisk.

Jag skriver inte i ett forum i första hand för att andra ska få del av det jag forskat fram, utan för att få respons på detta och lära mig mer. Och då kanske jag skriver på fel sätt. Istället för att berätta det jag vet mycket om, kanske jag bidrar mer till diskussionerna genom att ställa bra frågor om det jag inte vet, där jag hopas att andra Blix-forskare kan hjälpa mig. Jag får tänka till lite och pröva mig fram. 

Tack för intressanta synpunkter kring ett viktigt problem, som gör det extra angeläget att förbättra informationsflödet mellan Facebook och Anbytarforum!