NULL Skriv ut sidan - SV: Brott och straff

Anbytarforum

Titel: SV: Brott och straff
Skrivet av: Jan Johansson skrivet 2021-10-08, 08:17
Varsågod Stefan!  ;D

Ja, det är en historia som skulle kunna vara värd en artikel, men min magkänsla säger mig att det finns något samband mellan bagare Schultzs brott och de två parens båda utomäktenskapliga sexuella umgängen. Det var ju trots allt två händelser med väldigt allvarliga följder, som bör ha inträffat i närheten av varandra, både i tid och rum. En för mig svårbegriplig detalj är hur de båda parens brott upptäcktes och anmäldes. För att ta reda på om min magkänsla stämmer överens med verkligheten, åtminstone med den juridiska versionen av verkligheten, skulle man kunna försöka hitta de där kopiorna som skickades från Glanshammars häradsrätt till Svea Hovrätt. Det skulle vara jätteintressant att läsa vad bagare Schultz hade att säga om motivet till sitt brott, men också vad de två paren och eventuella vittnen hade att säga. Utan detta försök skulle det kännas som om man skriver en artikel som kanske baseras på för lite material, och att man eventuellt missar en viktig poäng i händelseförloppen. Vi får hoppas att någon har lust att leta!!