NULL Skriv ut sidan - SV: Arvid Skinnare Rällsälven

Anbytarforum

Titel: SV: Arvid Skinnare Rällsälven
Skrivet av: Ole Thyge Plannthin skrivet 2021-09-19, 19:21
Tidligere i dette emne har jeg skrevet om Arvid Skinnares hustru, som jeg antog var identisk med Gertrud Marcusdotter. Det var baseret på en række registreringer af dette i MyHeritage. Jeg var ikke tilstrækkelig kritisk i forhold til dette, selvom jeg ikke plejer at stole på MyHeritage uden dokumentation i originale kilder.
Efter indlæg fra Erik Mangsbo må jeg konkludere, at min antagelse ikke var korrekt. Jeg skal derfor korrigere min oplysning fra svar #2.
2. Elin Michelsdotter
Arvid Skinnares hustru hedder Elin Michelsdotter. De bliver viet 13. november 1653 hos Lars Andersson. Se endvidere Erik Mangsbos noter om hende i tidligere svar.
Elin Michelsdotter dør 1696 og bliver begravet 30. august 1696. Hendes alder angives til 67 1/2 år, og hun blev derfor født ca. 1629. Hun er anført med navnet Ella Michelsdotter boende "Forsen".
Det kan bemærkes, at sønnen Michel Arvidsson får 5 børn. De 2 sønner i første ægteskab med Anna Tomasdotter bliver døbt Olof og Thomas. Det kan passe med at de opkaldes efter Michel Arvidssons farfar og Anna Tomasdotters far. Datteren i første ægteskab bliver døbt Brita. Måske opkaldt efter mormor. Der er 2 børn i andet ægteskab med Karen Ersdotter. En søn bliver døbt Erich og en datter Ella. De er således opkaldt efter morfar og mormor.
Hilsen
Ole