NULL Skriv ut sidan - SV: Att knyta ihop svenska kändisar

Anbytarforum

Titel: SV: Att knyta ihop svenska kändisar
Skrivet av: Eva Ekeblad skrivet 2021-09-08, 12:39
Ursäkta att jag var petig där, men jag blev faktiskt litet förvirrad.

Angående att knyta ihop svenska kändisar i WikiTree, tycker du att du har haft någon framgång med din lista?

Jag känner förstås igen en hel del där jag har varit inne och skrivit biografi eller letat fram släktingar, men jag har nog oftast hamnat där av andra skäl; att någon passade till ett tema i Connection Finder som var på gång, eller att jag hamnade i någon släktgren på grund av något av mina egna förehavanden. Gjorde till exampel en biografi häromsistens för Erik Gustaf Geijers hustru, Anna Lisa Liljebjörn (https://www.wikitree.com/wiki/Liljebj%C3%B6rn-2), därför att jag håller på att läsa om livet för svenska artonhundratalskvinnor och hittade material för henne.

Jag är förresten minst lika intresserad av Connection Finder, som även räknar med förbindelser via äktenskap, som av Relationship Finder, där det går ut på gemensamma anor.
Connection Finder är förresten också bra för att få syn på mindre hållbara kopplingar, inom ett område man är någorlunda förtrogen med. Jag har under åren hittat och upplöst en hel del falska band.