NULL Skriv ut sidan - SV: Oscara

Anbytarforum

Titel: SV: Oscara
Skrivet av: Anders Hultgren skrivet 2021-09-07, 13:51
Det senaste inlägget ger inte heller någon information om mitt myntsmycke Oscara. Jag hittar ingenting om Oscara MeijerGeer eller Oscara Regina Cecilia Nordgren. När det gäller Oscara Regina har hon och syskonen senare efternamnet Johansdotter. Hennes far Johan Nordgren avled när hon var ca två månader. Hon tycks inte fått egna barn.
Det finns en Oscara Aurora Cecilia Bode’n född 1825. Fattighjon! Jag önskar att det gick att koppla myntsmycket till henne.
I brist på ny information fortsätter jag med att söka efter Tempelridddarskatten eller en svensk variant av Da Vinci-koden. I tidigare inlägg har jag försökt göra något roligt av de borrningar och utgrävningar som görs på Oak Island.
Nu tänker utanför boxen, kanske finns det kopplingar mellan svenska frimurare, Coludinorden och Oak Island.
Coludinorden hävdar att de känner till en världshistorisk händelse med koppling till Medelhavet.
Man hänvisar till Henrik Sjöfararen som organiserade de första expeditionerna ut Atlanten och nådde Azorerna. Bröderna Lagina söker efter en skatt i Oak Island, teorin är att skatten gömts där under 1300-1400 talet. De fynd som gjorts kan tyda på detta.
Henrik Sjöfararen är extremt intressant, medlem i Kristusorden i Portugal som tog över de sista Tempelriddarnas tillgångar och var mycket, mycket rik. Hans mor var också en speciell kvinna i sin tid, intresserad av vetenskap i en tid då det kunde fara livsfarligt att ifrågasätta kyrkan.
Kan det vara så att Henrik Sjöfararen organiserade en expedition till Oak Island? Kan vara den hemlighet Coldinuorden bevarar. Min åsikt när det gäller den här skatten är det bättre att släppa Maria Magdalena, reliker, dödshavsrullar, artefakter och istället följa pengarna. Det finns alltid någon inblandad som har mer pengar än den borde ha...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Henrik_Sjöfararen
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Filippa_av_Lancaster