NULL Skriv ut sidan - SV: Farfar Konrad Levin Wall

Anbytarforum

Titel: SV: Farfar Konrad Levin Wall
Skrivet av: Gunilla Wall skrivet 2021-08-28, 20:20
Ni är helt fantastiska här! Vilken tur att ni finns! Tusen tusen tack för alla fantastisk hjälp. Det är ju ingenting som ni inte kan hjälpa till med!

Jag jagar ju min farfar Konrad Levin Walls okända föräldrar och kommer inte att ge mig förrän de är avslöjade - efter 130 år. :-) Vilket detektivarbete! Nu har jag upptäckt att Konrads fostermormor kom upp till Stockholm från skånska Fuglie och bodde där ett tag samtidigt som hennes dotter med man, som var Konrads fosterföräldrar, bodde där från Konrads födelse och fyra år framåt (1890-1894). Konrad föddes i Adolf Fredriks församling 1890 och underligt nog dog hans fostermormor när hon var i Stockholm 1893 och begravdes på Adolf Fredriks kyrkogård trots att hennes man var begravd hemma i Håslöv. Spänningen tätnar! Kan någon tyda vad hon dog av? Hon hette Metta Pålsson, född Jönsson, änka efter Hans Pålsson, långt ner på sidan. Hon verkar ha dött på Döbelnsgatan 15, om jag kan tyda det rätt. (Undras vem som bodde där och vem hon delar grav med...) https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/A0037319_00586