NULL Skriv ut sidan - SV: Bouppteckningar

Anbytarforum

Titel: SV: Bouppteckningar
Skrivet av: Karin Algö skrivet 2021-08-26, 06:47
Nej jag har inte lyckats hitta någon som vet något. Den Cecilian du nämnde är dock fel person. "Min" Cicilia avled 1925 i Malmö. Hon var dock inte heller helt lätt att hitta!
Jag vet att Nils Peter hade arbetstillstånd i Danmark, och har hittat uppgifter om honom där, men han "försvann" ur rullorna ungefär samtidigt som systern Maria försvann från Sverige. Om han dog 1902 vore det ju en rimlig förklaring! Tackar stort för denna information!

Men Maria... var är hon? Prästen i hennes senast kända församling har skrivit att hon är i Nordamerika. Jag har försökt leta i emigrationslängder, Ellis Island etc, men utan resultat. Har även sökt med liknande stavningar, t ex vet jag att hon när hon kom tillbaka till Sverige från en vistelse i Danmark kallade sig Marie Nielsen, och sen kan det ju ha blivit Mary Nelson eller vad som helst.

Söker man på Ancestry kommer det upp en och annan som kunde vara intressant, men så hänvisas det till Ancestry Gold som kostar multum. Det kunde det kanske vara värt, men jag har inte riktigt fått klart för mig exakt hur mycket som visas där?

Brodern Jöns är upphittad sedan något år tillbaka, även han tack vara hjälpsamma människor här på Anbytarforum!