NULL Skriv ut sidan - SV: ArkivDigital: Tjust häradsrätt (H) FIIIa:29 (1801) Bild: 161 Sida: 285

Anbytarforum

Titel: SV: ArkivDigital: Tjust häradsrätt (H) FIIIa:29 (1801) Bild: 161 Sida: 285
Skrivet av: Klas Wallén skrivet 2021-08-17, 11:12
Hej!

Jag tycker också att det står Väslunda eller Väflunda. Igår kväll roade jag mig med att söka på PLF:s Norra skiva där samtliga socknar i Tjust härad finns med. Då man kan skriva in plats och "Väsl" , "Väf", och liknande (skrev även Säf och säl ifall det var ett slarvigt s) och få upp samtliga träffar som börjar med de bokstäverna, borde jag ha fått en träff på platsen om den fanns i häradet. Sökte även i hfl för några socknar men såg ingen plats som passade. Dock hittade jag Petter Andersson och Brita Maja Hansdotter då de flyttar ifrån Blackstad socken kring 1799-1800. I kolumnen står Lofta????. Det är ett veck och svårt att se hela meningen så antingen flyttade de till Lofta eller Loftahammar socken. Har kollat även dem på skivan men inte funnit någon plats som passade.

Hoppas den här informationen kan vara till någon hjälp. Lycka till.
(Obs jag sökte igår på en annan dator så länken till den rätta  sidan i Blackstad kommer senare under dagen)

VH Klas