NULL Skriv ut sidan - SV: Obefintlighetsboken

Anbytarforum

Titel: SV: Obefintlighetsboken
Skrivet av: Gunnar Karlsson skrivet 2021-08-08, 16:03
Hej på dig Åke.


Du är otrolig, var får du all energi ifrån ? mycket tacksam för dina bidrag.


Jag hoppas jag kan ta lite lärdom av det du kommer med. Jag ju har breddat min släktforskning avsevärt, och gått tillbaks 7 genrationer från min hustru, och där har jag då tagit med alla syskon (inte bara blodslinjen som jag började med), och vem dom gifte sig med deras barn och barnbarn och så vidare till nutid.
Detta för att kunna hitta lättare DNA-kopplingar. Frugan har testat sig på ftDNA och Ancestry, och när vi hittar folk som är relativt nära, så blir man så besviken när vi inte lyckas hitta kopplingarna, och det har då innan min breddning bara varit en handfull som vi lyckats hitta kopplingen på, men då långt mera än denna handfull skara, har vi gått bet på. Ett mastodontjobb, som ännu inte är färdigt, och jag har då hittat närmare 600 stycken som lämnat Sverige för NordAmerika, och vi har bara koll på ett knappt 40-tal av dom, så det blir till att utnyttja dom källor du använder riktigt flitigt, så skall jag nog kunna få dit en hel del av dessa i detta snart 11 000 personer jag har i trädet, och det lär inte stoppa under 15 000 när jag är klar, och då är det en och annan långt tillbaks (mitten på 1700-talet, som jag inte hittat, och hade dessa en statistisk normal utveckling, så vet jag inte om det stoppat ens vid 20 000 personer.


Så det blir till att lära sig familysearch, och dom register man har till förfogande för just detta.