NULL Skriv ut sidan - SV: Aktiva GRAMPS-användare?

Anbytarforum

Titel: SV: Aktiva GRAMPS-användare?
Skrivet av: Pär Ekholm skrivet 2021-07-29, 13:02
Kul att engagemanget finns!
Ikväll när jag är åter från gräsklippningen på landet kan jag se om det går att ordna en maling-lista under Gramps paraply eller separat. Meddelar isåfall resultat här.

Tack Per för att du kom med här, du är svensk översättare vad jag förstår.
Jag lutar också åt att först utveckla de wiki-sidor som finns, med kanske parallellt arbeta på svenska add-ons. Kanske nån YouTube-video

/Dan

Ja en fristående mailinglista är nog bra. Gramps-projektet själva har fyra mailinglistor på engelska (som verkar fasas ut) och ett Discourse-forum som de har börjat gå över till helt. Man kunde ju förstås diskutera med Nick Hall om andra lösningar också som lands-specifika mailinglistor eller underforum på Discourse. Men för lilla Sverige är väl ett fristående forum eller mailinglista det bästa.

Annars tycker jag verkligen att man kunde fortsätta översättningen av de svenska wiki-sidor som finns påbörjade på Gramps-hemsidan och även hjälp-sidor på svenska. De finns ju redan men är väldigt bristfälliga. Har själv inte arbetat med dem, tror inte de är uppdaterade sedan minst 2010 kanske.

Addon för riksarkivet vore toppen samt kanske ett Web Connect Pack (https://www.gramps-project.org/wiki/index.php/Web_Connect_Pack) för Sverige.
Pär