NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 juni, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 juni, 2008
Skrivet av: Paola Grafström skrivet 2008-06-16, 17:11
Hej Alf!
 
Ett stort tack!  
 
JA TACK, jag vill gärna ta del av vad du har!!!
Jag har helt missat rubriken med avrättningsplatser, men när jag nu tittar där finns bara en fråga om Mora stenar.
 
Jo det är så att jag har rötter i Njutånger på min pappas sida. Och har man rötter där har man det också i Enånger. Förra sommaren kom jag över böckerna Sv Släktregister för båda socknarna och fyllde först bara på med riktig släkt, men insåg att jag bara inte kan lämna alla dessa sidolinjer åt sidan. Så det blev att börja fylla på från början till slut. En otrolig massa folk blir det men alla hör liksom till tycker jag. Det lär ta ett år till innan jag blir klar med böckerna.
När jag fick Njutångers-boken hade min farbror gjort noteringar om denna avrättning och i lördags blev det dags för mig att föra in den i min dator.
När otäcka saker händer blir jag berörd och undrar om orsaken. För ett och annat otäckt hittar man ju. Jag trodde inte heller att det egentligen förekom halshuggning så sent som 1845.
 
Jag har också fått ett mail från en kvinna som berättar om ett minnesmärke i järnsmide med året 1845 på som finns i skogen på platsen. Är det det du var med om att sätta upp?
 
Så på den vägen är det.
 
Ja, då ser jag fram emot vad du har!!!
 
En tacksam Paola