NULL Skriv ut sidan - SV: Hindricsson/Henriksson och -dotter

Anbytarforum

Titel: SV: Hindricsson/Henriksson och -dotter
Skrivet av: Åke Holmkvist skrivet 2021-06-22, 18:22
Tack så jättemycket för er hjälp. Med Carl som dopvittne till Evas barn så finns det åtminstone en koppling på det hållet. Hade varit trevligt med fler, men det känns i alla fall ganska säkert att Carl och Carl Gustaf är samme person. Det enda sättet att motsäga det skulle egentligen vara att hitta CG någon annanstans.

KGFs databas har jag inte tillgång till, men ADs registersök visade sig vara ett fantastiskt verktyg. Jag har provat förr och haft väldigt blandade upplevelser, men här lyckades jag hitta lite mer. (Har annars använt DDSS mycket eftersom väldigt liten del av släkten inte finns i Skåne och Blekinge hittills...)

Framför allt hittade jag deras första dotter, Carin, som föddes 1744 på Uthövdan, så de har inte flyttat den gången. Av någon märklig anledning står detta inte i Virestad utan i Härlunda C:3 sid 149. Väldigt märkligt. Tyvärr finns dock inte dopvittnen inskrivna.

Jag hittade dessutom en oäkta dotter till Carl född 1766 (Virestad C:2 sid 159) men hur jag söker så hittar jag ingenting om de två sista barnen.