NULL Skriv ut sidan - SV: En Nils i Södermanland på början av 1760 talet?

Anbytarforum

Titel: SV: En Nils i Södermanland på början av 1760 talet?
Skrivet av: Berndt Boberg skrivet 2021-05-03, 18:16
Hej Karin Uhrvik,


Jag vill framföra ett varmt tack för er senaste information till mig i detta ämne som är startat av mig..


Angående min förfäder Nils Bobergs ifrån Bronäs son Carl Magnus Boberg så finns han ej med antecknad på bouppteckningen över sin avlidna far, så antingen var han avliden redan innan dess, eller så hade han kanske blivit ovän med sin biologiska far & fostermor innan han valde att utflytta ifrån Bronäs? Ja detta är kanske ett så svårt släktforsknings ärende så att det för evigt blir olöst?


Angående min förfäder bokhållare Fredric Boberg så var ju denna född den 1774-02-18 i Bronäs, och mitt sista spår om honom ifrån handlingar som har tillhört Lilla Malma församling är den 1796-09-01. När jag läser på: Strängnäs gymnasium (D) Dlb:2 (1731-1790) Bild 1790 / Sida 347  så hittar jag ju information om en elev typ: Friderius Boberg, med årtal 1773, och datum 17, och förmodligen förkortning av månaden Januari, och då får ni verkligen ursäkta att jag ifrågasätter om denna elev verkligen var min förfäder bokhållare Fredric Boberg?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg