NULL Skriv ut sidan - SV: Boberg Vallonsläkter på 1600 eller 1700 talet i Sverige?

Anbytarforum

Titel: SV: Boberg Vallonsläkter på 1600 eller 1700 talet i Sverige?
Skrivet av: Berndt Boberg skrivet 2021-04-20, 09:42
Hej Birgitta Berkemar,


Jag vill tacka för er senaste information till mig i detta ämne.


Ja angående den aktuella Tegelarbetaren Eric Boberg så har jag nu än en gång granskat mantalslängderna år 1766 som har tillhört Malma socken, och där hittade jag ju ej någon information om honom, så det måste vara ifrån andra handlingar som jag har läst information om att  denna skulle ha varit bofast på en plats som tillhörde åtminstone Lilla Malma församling? I vart fall är jag hundra procent säker på att min förfäder Nils Boberg ifrån Bronäs ej var dennes biologiska far.


Angående Atpjkarnat hitta när så har jag ej ännu erhållit information av er var jag hittar detta? Det är ju av största vikt för mig att själv också läsa den information om snickaren Lars Boberg som tog sig namnet Boberg. Denna aktuella Lars Boberg påstås ju även på ett ställe i handlingar som ha tillhört en Stockholms församling att dennes förnamn skall ha varit Lorentz?


Var nu vänlig att tydligt informera mig om var jag hittar Atpjkarnat hitta när, och var jag kan läsa den aktuella informationen om den aktuella snickaren Lars Boberg som tog sig efternamnet Boberg?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg