NULL Skriv ut sidan - SV: Boberg Vallonsläkter på 1600 eller 1700 talet i Sverige?

Anbytarforum

Titel: SV: Boberg Vallonsläkter på 1600 eller 1700 talet i Sverige?
Skrivet av: Berndt Boberg skrivet 2021-04-17, 13:53
Hej Birgitta Berkemar,


Jag vill börja med att framföra ett varmt tack för er senaste information i detta aktuella ämne som är startat av mig.


Jo angående när denna aktuella Nils ifrån Håssebo biologiska föräldrar avled så har jag ju själv också läst denna information, och jag har ej heller hittat bouppteckningen över den aktuella Maria Olofsdotter ifrån Håssebo, och ej heller bouppteckningen över hennes andra man Kyrkvärd Göran Göransson ifrån Håssebo.


Jo angående min förfäder Nils Boberg ifrån Bronäs så stämmer ju er information om dennes yrke när denne i närheten av år 1768 inflyttade dit, men det tillhörde ju l Lilla Malma församling.


Angående er information Håssebo 1761 i mantalslängden så har jag en fråga till er? Ni menar väl ändå Mantalslängden år 1761 för Råby socken? Hos ArkivDigital via Häradsskrivaren i Nyköpings fögderi l (D) Vol:57 1761-1761 Bild 3330 hittar jag lite ganska svår tolkad information om en herre typ: Nills Jöransson är detta korrekt upp fattat av mig?


Jag skulle vara mycket tacksam om ni vill besvara min förfrågan till er.


Med vänliga hälsningar
       Berndt Boberg