NULL Skriv ut sidan - SV: Elias som husar, men var?

Anbytarforum

Titel: SV: Elias som husar, men var?
Skrivet av: Irene Åkesson skrivet 2021-04-06, 19:43
Hej, Tack för ditt svar. Jag har hittat honom i födelseboken, och senare i Södervidinge 4. Inget däremellan och det är väl så långt jag kommit med dem - och soldatrullorna är lite roddiga att leta i, och Grill har jag just hittat till. Har du hittat något på soldat Nils Broberg i soldatrullorna?

Hade du hittat Elias vigsel och husförhör i Lackalänga/Stävie?


Nils Eliasson är min farfars farmors far och även han gifte sig ju med en soldatdotter, så på den sidan letar jag även efter soldaterna Styf och Råberg. Måste lära mig mer om detta för det dyker ju upp ännu fler soldater i släkten. Det är ju lite jobbigt när de byter efternamn ofta. Jag har en del personer kvar att hitta.

Intressant också med att hitta torp och gravar - men det får bli nästa steg i forskningen för mig i den här delen av laandet - efter corona - när man kan åka runt lite mer. Min gren av släkten hamnade i Södermanland i början av 1900-talet, även om vi ofta besökte släkten i Skåne och trakterna av Lilla//Stora Harrie och Helsingborg när jag var liten runt 1960-talet och lite framåt. Nu är jag själv den äldsta levande generationen.

mvh

Irene