NULL Skriv ut sidan - SV: Byta till ?

Anbytarforum

Titel: SV: Byta till ?
Skrivet av: Karin Jorthé skrivet 2021-03-20, 11:34
Family Tree Maker har jag precis gått över till från Ancestry och då kan man även föra över trädet dit från Ancestry och alla dokument, foton m.m. som finns i ditt Ancestry-träd följer med, vilket inte är fallet med vanliga Gedcom-filer.

FTM ihop med Arkiv digital känns som en mycket bra kombination för mig iaf. Tyvärr finns ingen demoversion att testa, utan man får köpa programmet rakt av. Nackdelen, lite dyrare än andra, hamnar på ca 1000:-. Men jag tycker layouten är trevlig och mest lik den som finns på Ancestry och alla filer går som sagt att föra över i importen av trädet från Ancestry.

Jag har fått tipset att bara göra överföringen från Ancestry en gång och sedan inte "hämta" mer info därifrån utan lägga in själv (jag brukar iof inte ta Ancestrys förslag utan se tipsen som just tips som behöver verifieras, på det sättet får man inte in en massa skräpforskning). Anledningen till att jag nämner detta är för att FTM visar om det finns tips på Ancestry om en person i ditt träd. Visar även om det finns tips från Family search.

Mvh Karin