NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-14
Skrivet av: Pia Johansen skrivet 2008-02-13, 15:13
Hei igjen Ulla
Tusen takk for at du er så hjelsom, setter utrolig stor pris på det og ta det når du har tid  Ingen hast for meg, har jobbet med denne familien i Norge i mange år nå og dette er som sagt første mulige spor som er interessant å følge for å se om det kan være min Nils Ørn og Brita Johansdotter.
 
Jeg skal senere i dag prøve å lete gjennom Talvik og se om der er noen Nils Petterson som er død mellom 1770 og frem til 1801. Har gått igjennom tidligere å lett etter Nils Ørn uten hell. Men nå har jeg et patronymikon på mulig kandidat, Nils Petterson.
 
Dersom dette er rette foreldre til Johan og Petter i Talvik, har de mest sannsynlig kommet over til Norge mellom 1770-1795. Begrunner dette med at jeg ikke kan finne fødsel på Petter og Johan i Talvik eller nærliggende kommuner.
 
Mvh
Pia
 
Tillegg:
Da har jeg gjennomgått Talvik kirkebøker igjen og fann dødsfallet til Nils Peterson bosatt på Blaaberget død 14.marti begraven 22.marti 1799 alder 70 aar.
 
Da kan det tyde på at jeg kanskje er på rett spor ved å lete her i Ljusdal.
 
Denne familien har jeg lett etter i mange år, men uten å vite hvor i Sverige eller Finnland jeg skulle lete. Nå kan det hende at det blir en løsning på mysteriet.
 
Pia
 
(Meddelandet ändrat av piajoh den 13 februari, 2008)