NULL Skriv ut sidan - SV: Torskinge

Anbytarforum

Titel: SV: Torskinge
Skrivet av: Anders Johansson skrivet 2021-03-09, 19:41
Hej Lennart och Gunilla!


Tack så mycket för hjälpen



Jag är släkt med Christina Svensdotter. Hon är min MF MF FM. Jag har tidigare funnit henne i Istorp samt Horred församlingar men jag har alltid trott att hon kom ifrån Surteby-Kattunga församlingar eftersom jag aldrig har funnit vart hon var född. I och med att kyrkoböckerna har brunnit i dessa församlingar så trodde jag inte att det skulle vara möjligt att finna henne.


Jag har följt henne till Horred, Skogsåkra som 9 åring där det står att hon kom från Forsheda. Detta kan ju förklara varför jag inte fann henne i Istorp eller kringliggande socknar.  ;) 


Men hon var född i Torskinge, Svenstorp. Min förhoppning var att följa henne hela vägen från Torskinge till Horred, Skogsåkra för att vara säker på att det verkligen var rätt Christina Svensdotter.


Även hennes äldre syster Katrina Svensdotter f. 1/1 1805 flyttar till Tursens efter en kort sorti i torpet Hökåsen.


Jag får titta vidare och se om jag finner syskonen i Tursen eller någon annanstans, men nu är jag dock ganska säker på att det är rätt Christina Svensdotter jag har att göra med.


Återigen tack för hjälpen...


Mvh


Anders Johansson