NULL Skriv ut sidan - SV: Företag som utför tester

Anbytarforum

Titel: SV: Företag som utför tester
Skrivet av: Lars Snith skrivet 2021-02-26, 10:12
Tack för synnerligen utförligt svar som säkert gläder många fler än mig på forumet!
Försöker (än så länge ganska framgångsrikt) undvika att vara aktiv på Facebook, vi får se hur länge jag klarar det.
Av det jag läst innan jag ställde frågan här lutade jag också åt Ancestry, även om de som du säger i alla fall i sin reklam är ganska riktade mot USA.
I senaste numret av "Släkthistoriskt Forum" så har Peter Sjölund en artikel om överföringar av resultat emellan företag som utför tester,
och som du säger kan Ancestrys resultat överföras till FTDNA. Men vad jag förstår så gäller det endast resultaten, inte matchningslistorna.
Eftersom jag redan finns på FTDNA skulle inget vara vunnet den vägen. Det omvända vore mer intressant för mig, men vad jag förstår så är det inte möjligt (ännu).
Geni har jag tittat på och inte varit nöjd med kvaliteten. Där finns mycket som bevisligen är direkt fel.
GedMatch var jag medlem av ett tag, men drog mig ur av integritetsskäl. Jag bryr mig inte för egen del, men tyckte inte jag hade rätt att ta det belutet för alla andra i släkten.
Oavsett - stort tack för din tid! Nu har jag ett bra underlag för beslut!
Trevlig helg!

Lars Snith