NULL Skriv ut sidan - SV: Johan Wall och Anna Persdotter

Anbytarforum

Titel: SV: Johan Wall och Anna Persdotter
Skrivet av: Annika Sylven skrivet 2021-01-23, 11:39
Jag håller också och "brottas" med Soldaten Johan Wall på torpet rotel 58 Wallby Tierp och hans hustru Anna Persdotter född 1802(i födelsebok för Tierp hittar jag ingen Anna född den 17.7, men en Anna född 18 september 1802 i Wallby med föräldrar Per Olsson och Kajsa Matsdotter) .
Vem var denna Johan Wall? I förteckning över soldattorp och soldater i Tierp står att han är född 14 juni 1801 men kan det stämma, isf var och vilka var hans föräldrar?  En Johan är född i Tierp 12? mars 1802 far Eric Jansson bonde.
Hittar inte vilken dag han var född i någon kyrkobok. I husförhörslängderna, vigsel- och dödsböckerna står endast årtal 1801 men inget exakt datum det året. I en husförhörslängd har prästen skrivit ett frågetecken efter året. Jag har letat runt i olika socknar i Uppland. Endast en hittade jag en Jan/Johan född 13 juni 1801 i Vallby socken(mellan Enköping och Västerås) Hans mor var en piga (ofärdig) Margareta Ersdotter, fader okänd. Vad hände den pojken? Hittar några olika Jan/Johan Ersson i Uppland som är födda 1801 men andra datum och döda i andra socknar(Film, Vendel).