NULL Skriv ut sidan - Söker uppgifter om Hanna gift med Arvid Johansson, de bodde på Gullhogen

Anbytarforum

Titel: Söker uppgifter om Hanna gift med Arvid Johansson, de bodde på Gullhogen
Skrivet av: Marianne Kristoffersen skrivet 2021-01-03, 10:53
Hej,
[/size]jag skulle bli så glad för att få veta mer om Hanna.

[/size]Nu har jag upptäckt att jag saknar födelseuppgifter och namn på föräldrarna, även mor- och farföräldrar, samt övriga uppgifter om Hanna.
[/size]
[/size]Hanna var gift med Arvid Johansson, son till Gustav Johansson, född 13.5.1866 i Sanne. Arvids mor hette Hulda. Hulda dog 24.2.1922.
[/size]
[/size](Min mor berättade att Hanna dog ganska ung.
[/size]Hon födde två barn, Irene och Ruth. Irene och Ruth lever ej längre. Min mor och jag träffade Irene för ca 5 år sedan i Göteborg. Irenes far Arvid och min mors far Georg var bröder.            Det var ett fint möte, de två kusinerna bodde tillsammans i Göteborg 1944).
[/size]
[/size]På bilden ser ni Arvid Johansson i vagnen bredvid Elsa Sandén. Föräldrarna Gustav Johansson och Hulda. Till höger sitter min morfar Georg på hästen. Huldas mor heter Maja Kajsa Andreasdotter, den äldre kvinnan. Maja Kajsas syster är mormor till Elsa Sandén. (Elsas far Frans startade Fruktimport i Göteborg. Först startade han en butik i Gravarne)
[/size]
[/size]Tack på förhand,Marianne Kristoffersen