NULL Skriv ut sidan - SV: En Boberg född efter år 1710?

Anbytarforum

Titel: SV: En Boberg född efter år 1710?
Skrivet av: Berndt Boberg skrivet 2020-11-09, 23:58
Ja först vill jag framföra ett varmt tack till Kalle Birgersson för all er information till mig i detta ämne. Jo denne Lars Boberg hade jag själv också hittat den aktuella döds informationen, så eftersom jag då beräknade han skulle vara född cirka år 1739 så trodde även jag att där kunde vara ett släktskap på honom och min förfäder Nils Boberg, dennes ena barnbarn hade förnamnen Lars Jacob, så denne hade kanske ej bara blivit döpt till förnamnet Lars efter sin morfar? Informationen om Björkvik socken och Bettna socken har jag ej själv lyckats med att hitta information om. Sedan finns där en änka med namnet Maria Boberg ifrån Malmköping som har avlidit d. 19.01.1797, och hon var 61 år gammal då hon avled så även  med henne kan där vara ett släktskap, och även med tegelarbetaren Eric Boberg som där finns anteckningar om i Lilla Malma församling kan där vara ett släktskap?


Ja till Margaretha Axelsson vill jag speciellt framföra ett varmt tack för er information till mig om ett förmodligen helt rätt födelsedatum på min förfäder Nils Boberg.


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg