NULL Skriv ut sidan - SV: Kan inte hitta bouppteckning

Anbytarforum

Titel: SV: Kan inte hitta bouppteckning
Skrivet av: Staffan Wallin skrivet 2020-10-23, 11:12
Hej Pär,
Jag håller på att forska lite grand i familjen Baagöe. Min anknytning är genom Mathilda, som var syster till Arvid Mauritz och Hans Jörgen som du skriver om. Det du skriver om barn utom äktenskapet har varit okänt för mig, vilket kanske inte är så konstigt. Men det verkar som om vi är släkt, om än på långt håll, vilket såklart är kul. Jag ville fråga dig om hur det går med ditt sökande efter bouppteckningar, med mera. Ville också fråga om hur du vet att de bodde i kvarteret Örnen 26 i Ängelholm? Jag vet att de bodde länge på Vejbygården, sedan hittar jag familjen boende i Lund år 1890 vid folkräkningen som gjordes då. Där nämns Arvid Mauritz samt en annan broder, Carl Herman, född 1871. Har du tittat närmare på honom, han vore ju också tänkbar som pappa? År 1900 är nästa folkräkning och då bor man åter i Ängelholm, på Storgatan 123. Vet du mera om perioden emellan?
Har du letat efter bouppteckning för Fredrik Edvard, han dog 1907 och borde ju vara den som kunde ta upp ytterligare familjemedlemmar. Du nämner Emil Petter, vilka barn står nämnda i hans bouppteckning?
Som du märker har jag ingen koll på det här med bouppteckningar, vilket väl visar att jag inte hunnit bli någon vidare släktforskare.  :)
Mvh,
Staffan