NULL Skriv ut sidan - Johanna Carolina Persdotter 1834-1909, Ljusnaberg, Örebro

Anbytarforum

Titel: Johanna Carolina Persdotter 1834-1909, Ljusnaberg, Örebro
Skrivet av: Roger Skoog skrivet 2020-07-30, 14:36
Jag söker info om min morfars fars farmor Johanna Carolina Persdotter född i Ljusnaberg, Örebro den 6/5 1834. Hon födde en son (min morfars farfar) Karl Erik Öman i Ljusnaberg, Örebro den 29/11 1857 ( död 22/9 1913). Fader okänd, men heter tydligen Öman i efternamn!

Hon födde även en dotter den 5/9 1859, Johanna Carolina. Fader okänd!

1862 är bostadsorten Finnhytte Skriftlag, Ljusnarsberg, Örebro, och hon föder sonen Per August den 8/2 1862 - 28/2 1869. Fader okänd!

Ytterligare en son föds den 15/7 1871 Per August Broman. Fader okänd, men heter tydligen Broman i efternamn.
Finnhyttan N:o 120 Finnhytte Rote, Ljusnarsberg, Örebro.

Bostadsorter
1897: Rällsö Fattiggård Rälls Rote, Ljusnarsberg, Örebro  /  Ö:a Strand N:o 1 Stjärnfors Rote, Ljusnarsberg, Örebro.

 Den 21/11 1909 avlider Johanna Carolina på Rällsön, fattiggård.
 
Av fyra kända barn verkar tre  ha överlevt, och i samtliga fall är fadern okänd, med undantag av en Öman och en Broberg, som endast är okända för mig. Fadern till Karl-Erik Öman är ju dessutom min morfars farfars far!

Men vad hände med barnen Johanna Carolina och Per August Broman? Överlevde de och fick själva några barn?

Finns det någon här inne som har några uppgifter om Johanna Carolina Persdotter 6/5 1834 - 21/11 1909, och vilka hennes föräldrar var, samt vilka som var fäder till hennes barn?

Går det att få ut någon bouppteckning gällande Johanna Carolina Persdotter, eller var kan man finna relevanta uppgifter?
Eftersom två av barnen har fått andra efternamn, borde deras fäder vara registrerade någonstans, men jag kan inte finna något. Några tips om var jag ska leta?