NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-28
Skrivet av: Niklas Lindberg skrivet 2006-09-20, 08:49
Hej igen Kaj!
 
Nyfiken som jag alltid är när det gäller Hanebofolk så gjorde jag en snabb bakåtresa på denne Per Thölin och fann att han var son till Per Persson Färdig, skogvaktare i Tönsen, Hanebo.
 
Denne Per Persson Färdig hade jag tydligen med i mina databaser och framförallt hans föräldrar; Per Persson Färdig (1753-1821) och Anna Olofsdotter (1762-1839).
 
På Färdig sidan har jag då gemensamma anor genom denne Pers farfar; Johan Stadig (1683-1763) (som är min mm ff mm ff f).  
 
Och som grädde på moset och för att ytterligare knyta ihop saker och ting så var nyss nämnda Anna Olofsdotter (1762-1839) dotter till smeden Olof Olsson (1713-1765) och Anna Joakimsdotter som jag alldeles precis svarat till Lars i frågan innan!
 
Om du vill titta vidare på anor osv till Färdig m.fl så finns de ju med i mina databaser. Jag ska försöka få in de uppgifter jag nu hittat så småningom, men du kan ju iallfall hitta Per Thölins far och vidare bakåt... (Han har dock inte hunnit få namnet Färdig i mina databaser ännu, utan heter där Per persson, född 1791-07-05 i Lilltjära, Hanebo.
 
Det är möjligt att även Per Thölins hustru är besläktad med mig om hon nu är född i Hanebo, men det har jag ännu inte hunnit kontrollera...
 
 
Törs man fråga hur din koppling till dessa Thölin ser ut?
 
mvh Niklas Lindberg (http://gentoo.genealogiq.net/phpbb/index.php TARGET=_blank)