NULL Skriv ut sidan - SV: Vem var Karl Erik Filip Mossberg gift med?

Anbytarforum

Titel: SV: Vem var Karl Erik Filip Mossberg gift med?
Skrivet av: Anders Nilsson skrivet 2020-07-03, 16:57
Hej Anders!
Av en slump har jag idag stött på Karl Erik Filip Mossberg som jag länge försökt få info om eftersom han finns på bild i min farmors fotoalbum i Halmstad. Han var född 1895-05-01 i Klara församling och som du vet gift redan mellan 1917 och 1925 i Stockholm. Han flyttade in i Halmstad 1925-11-27 men fortsatte till Köpenhamn redan 1925-12-14. Förklaringen till den korta tiden var att han hann med tre lysningssöndagar med Agnes Martina Toll född 1896 - äldsta dottern till Karl Johan Toll och hans hustru Maria (grannar och goda vänner till mina farföräldrar). Paret gifte sig sedan i Köpenhamn och vigdes av A. Boman i Gustafs Församling den 20 december. De flyttade tillbaka till Stockholm 1927-03-02 och flyttade in på Smålandsgatan 10. De skildes i i oktober 1951 men redan i november samma år gifte han sig igen med Helga Linnea Mossberg som han var gift med när han dog 1955-06-29 . Jag antar att det väl är Agnes Martina som är din farmor? Du får gärna ge mig din mailadress så ska du få fotot och lite kopior också./Anders Nilsson